Haberler

16. ORTADOĞU ALTIN GÜMÜŞ VE MÜCEVHER FUARI

05-08 Haziran 2020
Yılın en büyük 2. buluşmasını ajandanıza kaydettiniz mi?
Tarihi İpek Yolu üzerindeki strateji konumu, gastronomi, turizm alanındaki şaşırtıcı zenginliği ve bölgenin sanayi ve ticaret merkezi olan Gaziantep, yıllardır olduğu gibi 05-08 Haziran 2020 tarihlerinde kuyumculuk sektörünü yeniden buluşturacak. Fuarın organizatörü Start Fuarcılık, ev sahibi Gaziantep Kuyumcular Odası, ana sponsor Borsa Gold ve Cemcem Kuyumculuk, Ortadoğu Mücevher Fuarı’yla ilgili gelişmeleri ve tanıtım çalışmalarını paylaşmak amacıyla İstanbul’da sektör dergilerinin temsilcileriyle bir araya geldi.

İstanbul’un ardından Türk kuyumculuğunun ikinci adresi olmayı başaran Ortadoğu Mücevher Fuarı, 16. randevu için gün sayıyor. Start Fuarcılık ve Gaziantep Kuyumcular Odası, 05- 08 Haziran 2020 tarihinde düzenlenecek 16. Ortadoğu Mücevher Fuarı için ana sponsor Borsa Gold ve organizasyona destek veren Cemcem Kuyumculuk’la birlikte sektör dergileriyle İstanbul’da bir toplantı yaptı.  Gaziantep Ortadoğu Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilecek Ortadoğu Altın Mücevher Gümüş Fuarı için Florya Massmavi Balık Restauarant’ta düzenlenen toplantıya Gaziantep Kuyumcular Odası Başkanı Sedat Özdinç,  Start Fuarcılık Yönetim Kurulu Musa Öztürk, Borsa Gold Yönetim Kurulu Başkanı Sabahattin Baş, Cemcem Kuyumculuk Yönetim Kurulu Başkanı İstepan Cemcem, Cemcem Kuyumculuk Yönetim Kurulu Üyesi Aras Cemcem ve sektör yayınlarının temsilcileri katıldı.  Sektör medyasıyla yapılan toplantıda 2020 Ortadoğu Mücevher Fuarı’yla ilgili yapılacak tanıtım çalışmaları hakkında karşılıklı bilgi paylaşımı yapıldı, etkinliğin katılımcı ve ziyaretçi profili değerlendirildi.  Start Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Musa Öztürk, 2005 yılından beri aralıksız organize edilen Ortadoğu Mücevher Fuarı’nın karşılaşılan tüm zorluklara rağmen sektöre ivme kazandıran ikinci büyük fuar olmayı başardığını söyledi. Fuarın hem ziyaretçi, hem de katılımcı sayısını yükseltmek amacıyla tanıtım çalışmalarını çok yönlü olarak sürdürdüklerini vurgulayan Öztürk, başarı için sektörün tüm dinamiklerinin fuarı sahiplenmesinin önemini bir kez daha vurguladı. Musa Öztürk, konuşmasında 16 yıldır çeşitli illerde Ortadoğu Fuarı’nı düzenleyen bir firma olarak bölgedeki fuar sayısının teke indirilmesinin verimlilik açısından daha faydalı olacağına inandığını dile getirdi. 

“Fuarların başarısı için oda başkanları, sektör firmaları, sponsorlar ve basının desteği çok önemlidir. Sektörün dinamikleri sahiplenmezse fuarı bir yere taşıma şansı yoktur. İyi bir katılımcı olur; ama hedef kitle ziyaretçi olmazsa fuarınız başarılı geçmiyor. Hedef kitleyi oraya getirmek için de hiçbir masraftan kaçınmayız. Bir gerçeği dile getirmeliyiz. Bölgede fuar ikiye bölününce sıkıntılar oluştu. İstanbul’daki firmalarımız, iki ayrı fuara bütçe ayıramaz. İnsanlar tereddüt ediyor. ‘Gaziantep’e gidersem Diyarbakır’a katılmak zorunda kalırım’ düşüncesiyle bu sefer iki fuarda da yer almıyor. Fuarın gücünün bölünmesi de fuara zarar vermiştir. Oda başkanlarına Ortadoğu Fuarı, her yıl, bir ilde dönüşümlü yapalım teklifi yaptık. Bu da oturmadı. En büyük eksiklik budur.”

Suriye’de işler açılırsa Gaziantep, ‘Paris’ olur
Gaziantep Kuyumcular Odası Başkanı Sedat Özdinç ise Ortadoğu Mücevher Fuarı’nı ilk düzenlendiği tarihlerde Ortadoğu’ya açılan bir pencere olarak konumlandırdıklarını, Irak ve Suriye’deki karışıklığı fuarın en büyük şansızlığı olarak niteledi. Borsa Gold ve Cemcem Kuyumculuk’a destekleri için teşekkür eden Başkan Özdinç, İstanbul dışında fuarı tüm kurum ve kuruluşlarıyla sahiplenen tek şehrin Gaziantep olduğunu açıkladı.

“Ortadoğu Fuarı, Anadolu’da süreklilik arz eden tek etkinlik. İstanbul haricinde başka bir yerde hiçbir fuar, bu kadar özveriyle yapılmıyor. Gaziantep, tüm kurum ve kuruluşlarıyla fuarı sahiplenmiş durumda. Start Fuarcılık’ın fuarın başarısında katkısı büyük. Fuar tanıtımı için basın mensupları olarak sizden destek bekliyoruz. En büyük şansızlığımız; bu etkinliği Gaziantep’e ilk getirdiğimizde Ortadoğu’ya açılacak bir fuar olarak görmüştük. Suriye ve Irak’taki olumsuz gelişmeler, fuarımızı negatif etkiledi. Son zamanlarda Suriye’den iyi haberler geliyor. Suriye’de kuyumcular iş yapmaya, Türkiye’den de 21 ayar ürünler gitmeye başladı. Buradan gidip Halep’te dükkan satın alanlar var. Eğer savaş biter, piyasa tam anlamıyla açılırsa Gaziantep, ‘Paris’ olur. 

Gaziantep, Güneydoğu’nun Dubai’sidir!
Yıllardır Ortadoğu Mücevher Fuarı’nı destekleyen ve 2020 organizasyonun ana sponsorluğunu üstlenen Borsa Gold Yönetim Kurulu Başkanı Sabahattin Baş, tüm meslektaşlarını potansiyeli nedeniyle Kazablanka ve Dubai’ye benzettiği Gaziantep’te düzenlenecek fuarı ziyaret etmeye çağırdı. Baş, bölgenin iki fuarı kaldıramadığını, güçleri tek fuarda birleştirme çağrısında bulundu.

“Böyle bir organizasyonun sponsorluğunu üstlendiğim için çok mutluyum. Hedefimiz; fuarı daha ileriye taşımaktır. Borsa Gold olarak bölgede iki fuarın düzenlenmesini doğru bulmuyorum. İki fuarı bırakalım, tek fuarda birleşelim. Gaziantep, bölgenin Dubai’si ve Kazablanka’sıdır. Borsa Gold’un müşterileri hep Gaziantep’ten yanadır.”

Katılımcılar, müşterilerini davet etmelidir
Cemcem Kuyumculuk da 2020 organizasyonunda da fuara destek veren firmalardan biri oldu. Fuar etkinliklerinin yeni müşteri bulmak ve mevcut müşterilere servis sunmak amacıyla pazarlamada büyük öneme sahip olduğunu belirten Cemcem Kuyumculuk Yönetim Kurulu Başkanı İstepan Cemcem, “Tabii ki fuar organizasyonu tanıtım çalışmaları yapacak, kuyumcuları ziyaret ederek davet edecek. Ancak, burada tüm yükü organizasyon firmalarına yüklemek doğru ve sağlıklı değildir. Yüksek başarı ve verim için katılımcı firmaların da müşterilerini arayarak fuara davet etmeleri gerekiyor.” dedi.